Amazon neustále prozkoumává nové vody, což potvrdilo i nedávné spuštění prodeje potravin. Nyní svou nabídku rozšiřuje také o speciální kosmetické služby. V Londýně otevřel kadeřnictví budoucnosti, kde si zákazníci s pomocí rozšířené reality vyberou účes či barvu vlasů nebo si mohou jednoduchým způsobem objednávat kosmetické přípravky až domů.
Pokud nemáte jasnou představu o stylu svého účesu, zpravidla to necháte na kadeřníkovi, který by přece měl vědět, co by vám slušelo. Zároveň se ale vystavujete riziku, že to, co vám na hlavě vytvoří, nebude splňovat vaše očekávání. Takový scénář ovšem nehrozí těm, kteří navštíví Amazon Salon, jenž se otevřel na londýnské Bushfield Street.
Nový salon zabírá dvě podlaží a přibližně 140 metrů čtverečních, kde mohou zákazníci nalézt celou řadu novinek, kterými jejich obvyklý kadeřník zajisté nedisponuje. Amazon se totiž rozhodl demonstrovat, jakým způsobem mohou moderní technologie nacházet uplatnění i v odvětví péče o krásu.
Foto: Amazon
Salon od Amazonu nabízí služby kadeřnictví i prodej vlasové kosmetiky
„Tento salon jsme navrhli pro zákazníky, kteří si přijdou vyzkoušet některé z nejlepších technologií, produkty pro péči o vlasy a stylisty v odvětví. Chceme, aby nás toto jedinečné místo posunulo o krok blíže k zákazníkům a stalo se místem, kde můžeme spolupracovat s výrobci a testovat nové technologie,“ říká oblastní manažer pro Amazon ve Velké Británii John Boumphrey.
Prim hraje rozšířená realita. Podobně jako si hráči vytvářejí vzhled svých avatarů ve hře, i zde se stačí usadit a v uživatelském prostředí experimentovat s různými typy účesů a jejich barevnými variantami, které jsou na snímku vykreslovány. Po vybrání účesu přichází na řadu některý z odborníků, jehož úkolem je vyčarovat na hlavě dotyčného to, co vidí na obrazovce.
Péči o vlasy a jejich styling má na starosti tým Eleny Lavagni, dámy, která v Londýně provozuje svůj vlasový salon přes dvacet let a její zaměstnanci mají za sebou účast na akcích, jako je filmový festival v Cannes či pařížský týden módy. Jejich služeb mohou v Amazon Salonu využívat jak ženy, tak pánové i děti.
Mimo péče stylistů funguje salon také jako prodejna profesionální vlasové kosmetiky. Ta je zde vystavována formou „point-and-learn“, v rámci které mohou zákazníci jednoduchým gestem ukázat na výrobek, což spustí přehled potřebných informací na blízké obrazovce. Pouštět si lze také videa o značce či různé návody, ve kterých se s daným produktem pracuje.
Foto: Amazon
Elena Lavagni se svým týmem
Foto: Amazon
Stačí ukázat a dozvědět se o produktu co nejvíce
Součástí vystavených produktů jsou také QR kódy, po jejichž načtení si lze přes telefon zboží objednat až domů. QR kódy zákazníka nejčastěji odkážou do nově vzniklé sekce Amazon Professional Beauty Store, k jejíž podpoře byl provoz salonu spuštěn. Amazon v ní míří hlavně na kosmetické salony, kadeřnictví a další oblasti péče o zevnějšek s nabídkou různých výhod od množstevních slev až po expresní dodávky.
Celý salon v současné době funguje spíše zkušebně, a proto své služby prozatím nabízí pouze zaměstnancům Amazonu. Pro širokou veřejnost by se měl otevřít v průběhu několika dalších týdnů. Zda podobných salonů vznikne po světě více, je ovšem otázkou. Momentálně otevírání dalších podobných podniků Amazon v plánu nemá.
Když Apple loni v září představil iPad Air, na mysli všem vytanula otázka: k čemu je iPad Pro, když levnější modely mají stejný design a výkonnější procesor? Nyní to vypadá, že právě představené verze iPadů Pro zjednodušeně kombinují výkon Maců s procesory M1 a obraz monitoru Pro Display XDR. Téměř se jim tak podařilo zastínit nové iMacy, které po skoro deseti letech dostaly nový design.
Ze všeho nejdřív diváky, které představování nových produktů sledovali, Apple znovu ohromil zpracováním videa. Když se v protipandemických omezeních zrovna nechlubí atraktivním prostředím svého sídla, experimentuje se zběsilými přechody a k produktové prezentaci přistupuje jako k akčnímu filmu. V blízké době tak bude jistě velkou otázkou, zda vůbec návrat ke statickým prezentacím na potemnělém pódiu dává smysl.
Nicméně k věci. Hlavními hvězdami večera jsou iPady Pro, iMacy a lokalizační přívěsky AirTag, které jsme blíže přiblížili v samostatném článku. Velké aktualizace se ale dočkala také Apple TV 4K, zájemci o iPhone 12 si mohou nyní vybrat i jeho světle fialovou verzi a podcasty si nově půjde předplatit.
Předplatné pro podcasty
Podcasty jsou od začátku z hlediska posluchačů zcela bezplatný formát, který vydělává na reklamě. Když se ale do audio pořadů ve velkém pustilo Spotify a rozhodlo se z nich udělat lákadlo pro uživatele, Apple věci nemohl nechat jen tak. Dnes tedy představil novou, přehlednější podobu aplikace pro podcasty a hlavně možnost si je předplatit.
Po předplacení dostanou uživatelé oblíbené pořady bez reklam, ale také si je budou moci pustit dříve než ostatní a těšit se na bonusový obsah. Z hlediska tvůrců půjde o velice podobnou záležitost jako na App Storu. Za možnost nabízet předplatné v aplikaci Applu budou firmě platit roční poplatek a 30 procent zisku za první rok. Poté se poplatky o polovinu sníží. Mezi první partnery patří Pushkin Industries, QCODE a NPR.
Fialový iPhone 12
Ačkoliv se už pár měsíců objevují zprávy o iPhonech 13, nejnovější telefony Applu jsou teprve v polovině cyklu, takže oficiální novinky v tomto směru nikdo nečekal. Výrobce si přesto připravil alespoň malé překvapení ve formě nové barvy iPhonu 12 a 12 mini – fialové. Ta se přidává k pěti původním barevným variantám bílé, černé, modré, zelené a červené. Fialový telefon si zájemci mohou předobjednat od 23. dubna s dostupností od 30. dubna.
Foto: Apple
iPhone 12 dostává nový, světle fialový odstín
Apple TV 4K má nový ovladač a větší výkon
Základy: Procesor A12 Bionic, podpora HDR s vysokým počtem snímků.
Asi nejvítanější novinkou u aktualizované Apple TV 4K bude ovladač. Ten je nyní podstatně větší, takže se má lépe držet a hůře ztrácet. Nabízí také několik nových samostatných tlačítek, přičemž jednolitou dotekovou plochu nahradilo čtyřsměrné tlačítko s dotykovou částí uprostřed. Přibyla i dedikovaná tlačítka pro zapínání a návrat zpět.
Foto: Apple
Nová Apple TV 4K zvládně přehrát HDR obsah i s vysokým počtem snímků za vteřinu
Design samotné krabičky se vůbec nezměnil, uvnitř je ale – stejně jako v iPhonu XS a XR – procesor A12 Bionic. Díky němu Apple TV nově zvládne přehrávat obsah v HDR i s vysokým počtem snímků za vteřinu, zajímavější však nejspíš bude obecně lepší zpracování videa a zvuku. Ve spolupráci s iPhonem dokonce zařízení dokáže změřit barevné naladění televize, která je k němu připojená, a upravit podle toho přehrávaný obsah tak, aby měl co nejpřesnější barvy.
iMac je zase barevný a dostal M1 procesor
Základy: Tenký, barevný design, procesor M1, 24palcový 4,5K displej, webkamera s rozlišením 1080p, Touch ID v klávesnici.
Jednou z hlavních novinek večera byly iMacy, které – jednoduše řečeno – přinášejí většinu věcí, po kterých lidé dlouho volali. Na prvním místě je změna designu, přicházející poprvé od roku 2012. Díky procesorům M1, založeným na architektuře ARM, jsou nové iMacy jen 11,5 milimetru tlusté a při pohledu z profilu by nikoho nenapadlo, že jde o celý počítač. Ze vzdálené minulosti, od začátku iMacu na přelomu tisíciletí, se naopak vracejí barvy.
Foto: Apple
Nové iMacy hrají barvami
To vše platí pro menší model, který má teď místo 21palcového displeje verzi o úhlopříčce 23,5 palce s rozlišením 4,5K při téměř stejné velikosti počítače. Výrazně se totiž zmenšila tloušťka už pár let zastarale působícího rámečku kolem zobrazovače. Velké věci se dějí také v jeho horní hraně, kde se schovává nová webkamera s rozlišením 1080p. Vypadá to, že nové iMacy budou konečně zcela vhodné pro moderní dobu home office.
Jak už bylo zmíněno, velkou část designových změn umožnil přechod na výkonný, avšak úsporný procesor s architekturou ARM. Apple takřka od momentu, co čip M1 pro Macy představil, sklízí velkou chválu a nešetří se ani prohlášeními o revolučním posunu. To vše by mělo platit i pro iMacy, které v nových verzích slibují mnohem tišší chod při vyšším výkonu – například grafické operace mají běžet až dvakrát rychleji oproti předchozím modelům.
Další velké novinky se ději u periferií a konektivity. Základní iMacy dostanou čtyři USB-C konektory s podporou Thunderboltu u dvou, vyšší modely pak nabídnou ještě dvojici USB-C navíc. Myši, klávesnice i samostatné trackpady budou dostupné ve stejné paletě barev jako samostatné počítače, přičemž v klávesnicích je nově zabudované Touch ID.
Všechny konfigurace iMaců mají 8 GB paměti RAM a osmijádrový čip M1. Jednotlivé verze se pak liší počtem jader grafického čipu (GPU) a velikostí úložiště. Začíná se na sedmijádrovém GPU a 256GB úložišti za 37 990 korun, naopak nejvyšší model má osmijádrové GPU a 512GB úložiště za 49 990 korun. Velikost RAM půjde v individuální konfiguraci navýšit na 16 GB.
iPad Pro dostal M1 procesor a HDR displej
Základy: Procesor M1, konektor USB-C s Thunderboltem (podporuje i Pro Display XDR), podpora 5G sítí, lepší fotoaparáty s „extraširokoúhlým“ předním objektivem, HDR displej s 1 600 nity u 12,9palcového modelu, až 2TB úložiště.
Dostupnost: Objednávky začínají 30. dubna s doručením v druhé polovině května, ceny začínají na 22 990 korunách u 10palcového modelu a 30 990 korunách u 12,9palcového modelu.
Pro mnohé byl zlatým hřebem večera iPad Pro, od kterého se příliš nevědělo, co čekat. Apple se s nejvyššími modely svého tabletu rozhodl jít tak daleko, jak to jen jde, a rovnou tak do nich nainstaloval M1 čipy, stejné jako v nejnovějších Macích. Díky tomu by měly iPady dosahovat takřka stejného výkonu jako aktuální MacBook Air, snad jen s malým omezením kvůli pasivnímu chlazení. Ve srovnání s minulou generací se jedná asi o půlku více síly.
Foto: Apple
iPad Pro
Ve výsledku to znamená, že když už předchozí iPady Pro velice těžce hledaly konkurenci, u nových je velice náročné si nějakou vůbec představit. Apple ale s procesorem teprve začal. Do většího modelu s 12,9palcovým displejem se totiž rozhodl dát panel, který se co nejvíce přiblíží monitoru Pro Display XDR za pět tisíc dolarů. Dokáže tedy dosáhnout maximálního jasu až 1 600 nitů v malých částech a 1 000 nitů po celé ploše.
Nový iPad Pro je také prvním zařízením, do kterého Apple dal displej s technologií Mini LED. Jak jsme ji nedávno popsali v článku o televizích Samsungu, díky vysokému počtu stmívacích zón umožňuje dosáhnout velice vysoký kontrast a hlubokou černou. iPad Pro takových individuální stmívatelných zón dostal rovnou 2 500. U nižšího, 11palcového modelu zůstává displej stejný, tzn. maximálně 600 nitů jasu a 120Hz obnovovací frekvence.
Foto: Apple
Nový iPad Pro má v sobě technologii Mini LED
Pokračuje se fotoaparáty. Na první pohled na tabletu příliš nedávají smysl, Apple nicméně iPad považuje za ideální zařízení pro kreativní práci a do nejnovějších modelů tak umístil kvalitní senzory i čočky se skvělými výsledky i při velmi slabém osvětlení. Přední systém kamer s Face ID zase dostal schopnost zachytit až 120stupňový obraz, což umožňuje funkci Center Stage. I když se s iPadem nehýbe, kamera dokáže sama rozeznat osoby v obraze a sledovat je, aby při videohovorech nikdy neopustily viditelné pole.
Obecně dnes Apple hlavně opět ukázal, kam až může díky procesorům M1 zajít. Jeho počítače a tablety se buď výrazně ztenčují při zvyšujícím se výkonu nebo zcela utíkají takřka jakékoliv konkurenci. Přechod od Intelu zkrátka zatím přináší jen obří výhody a výrobce procesorů má před sebou těžkou budoucnost.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.