Českou hrou roku 2016 je populární adventura Samorost 3

Jiří SvobodaJiří Svoboda

samorost3
0Zobrazit komentáře

V České republice každoročně vzniknou desítky herních titulů, z nichž některé dokáží i v silné celosvětové konkurenci úspěšně prorazit. Ty nejlepší oceňuje anketa Česká hra roku, jejíž letošní sedmý ročník se dočkal v pátek svého vyhlášení. O přízeň odborné poroty se ucházelo celkem 17 titulů v devíti kategoriích.

Tři nominace ze šesti, včetně absolutního vítězství, proměnil titul Samorost 3 od studia Amanita Design, které má na svědomí i známé Machinarium z roku 2009. Samorost 3 je dobrodružná animovaná hra provázející příběhem kouzelné flétny na devíti různých pohádkových planetkách, které se prodalo po světě úctyhodných 300 tisíc kusů.

„Studio Amanita Design dlouhodobě dokazuje svou kvalitu a patří mezi jedny z nejúspěšnějších českých vývojářských týmů, navzdory tomu, že nevyvíjí tituly pro tradiční herní publikum,“ říká předseda poroty České hry roku 2016 Martin Bach.

mach-1

Přečtěte si takéČeské vývojářské studio Amanita Design prodalo 4 miliony kopií hry MachinariumČeské vývojářské studio Amanita Design prodalo 4 miliony kopií hry Machinarium

Úspěch i na smartphonech

Co do počtu prodaných kopií je na tom ještě lépe mobilní titul Chameleon Run, který získal ceny za nejlepší herní design a mobilní hru roku.  I přesto, že v základu je placený si ho stáhlo již 400 tisíc lidí na Android a iOS. Tým studia Hyperolic Magnetism v čele s československým vývojářem Jánem Ilavským si tak nedávno vysloužila i prestižní ocenění Apple Design Award. Hra je navíc nyní zdarma na App Store, v rámci akce App of the Week.

chameleonrun

Chameleon Run

Jednu ze šesti nominací, konkrétně v kategorii Nejlepší vizuální stránka, proměnila i netradiční logická hra Dark Train. Letos poprvé se také udělovalo členství v Síni slávy českých her. Prvními třemi zařazenými osobnostmi jsou František Fuka, Tomáš Rylek a Miroslav Fídler , kteří v 80. letech prosluli jako autoři her pro počítače ZX Spectrum, čímž stáli u zrodu videoherní vývojářské scény v Česku.

Podle údajů organizátorů vzniklo v České republice v minulém roce 35 nových her, které si zahrálo více než 10 milionů hráčů z celého světa. Celkem se v ČR věnuje hernímu vývoji více než 1100 herních vývojářů ve 47 aktivních týmech.

Kompletní výsledky:

  • Největší naděje – WarFriends, About Fun
  • Nejlepší audio doprovod – Samorost 3, Amanita Design
  • Nejlepší vizuální stránka – Dark Train, Paperash Studio
  • Nejlepší příběh – Brány Skeldalu 3: Sedm mágů, Napoleon Games
  • Nejlepší herní design – Chameleon Run, Hyperbolic Magnetism
  • Největší technologický přínos – American Truck Simulator, SCS Software
  • Mobilní hra roku 2016 – Chameleon Run, Hyperbolic Magnetism
  • PC a konzolová hra roku 2016 – Samorost 3, Amanita Design
  • Česká hra roku 2016 – Samorost 3, Amanita Design
  • Sín slávy českých her – František Fuka, Miroslav Fídler a Tomáš Rylek

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Fashion in the BOX: český startup, který vám každý měsíc zašle náhodný výběr značkového oblečení

Filip HouskaFilip Houska

box
0Zobrazit komentáře

Na české startupové scéně se objevil další hráč na poli módy, který chce lidem nabízet poněkud neotřelý, avšak v mnoha podobách již existující koncept produktu, díky kterému dorazí zákazníkům domů každý měsíc nové kusy oblečení bez toho, aby museli strávit hodiny jeho vybíráním a běháním po obchodech.

Fashion in the Box zakladatele Ondřeje Holbíka staví na podobném principu jako americký Loot Crate nebo český Klub Pánů z Ponožkovic. Na bázi předplatného přijde zájemci každý měsíc domů náhodně vybraný produkt, avšak namísto hraček pro geeky nebo barevných ponožek, obdrží tři kusy dámského značkového oblečení.

kolonialtop

Přečtěte si takéOnline obchod s potravinami Kolonial.cz mění web a chce vracet část z hodnoty nákupuOnline obchod s potravinami Kolonial.cz mění web a chce vracet část z hodnoty nákupu

Na výběr jsou tři balíčky, které se liší výběrem módních značek a cenou. Nejlevnější varianta pod označením Silver Box (990 Kč/měsíc) nabízí modely od H&M, C&A, Bershky, Camaïeu nebo TALLY WEiJL, zlatá střední cesta Gold Box (1690 Kč/měsíc) skrývá například MANGO, Next nebo Silvian Heach a pro nejnáročnější je tady diamantová edice za 2490 korun měsíčně s výběrem značek jako Guess, Gas či Fracomina.

fitb_3

Zájemce má také možnost si při registraci, kde si mimo jiné navolí i svou velikost a určí délku svého předplatného (3, 6 a 12 měsíců), vyspecifikovat, jaké barvy si nepřeje zasílat. Každý box se zaměřuje na specifické módní styly. Zatímco stříbrná verze se vyznačuje mladým a svěžím lookem, dražší varianty cílí na náročnější klientu s citem pro luxus a eleganci. Všechny edice však posílají zpravidla trička, košile, mikiny, kalhoty, nebo šaty, které je navíc možné do 14 dní vyměnit za jiné.

fitb_4

Podle slov startupu, který vznikl teprve 31. ledna letošního roku, je zboží hodnotou až třikrát vyšší než stanovené měsíční předplatné. Dále také slibuje, že i v případě objednání stejného typu balíčku nepřijdou dvěma osobám stejné kusy oblečení.